7 tipů, jak ze svého dne vytěžit co nejvíce


Všichni víme, že den má 24 hodin, ale že nejsou tak dlouhé, jak bychom si přáli. Vstáváte brzy, jdete do práce, vracíte se téměř v noci, vyřizujete různé záležitosti, a když se vrátíte domů, máte ještě tisíc věcí na práci. Nakonec jdete spát vyčerpaní a s pocitem, že jste neudělali vše, co jste měli.

Vše se však dá zlepšit a při správné organizaci uvidíte, jak se vám podaří vyškrtnout ze seznamu mnohem více úkolů. Zde je 7 tipů, které můžete uplatnit ještě dnes:

1.- Sedněte si s listem papíru a napište si vše, co musíte udělat. Musíte si zapsat úplně všechno, co je naléhavé a co ne. Tímto způsobem se vám podaří zbavit se všech úkolů, které vás zaměstnávají a brání vám soustředit se na jiné věci.

2.- Po sestavení seznamu je třeba rozdělit úkoly na: ty, které je třeba splnit do určitého data (například schůzka nebo narozeniny), naléhavé (které musíte udělat co nejdříve), důležité (které mohou, ale nemusí být naléhavé, například výběr vánočních dárků pro rodinu) a ty, které nejsou ani naléhavé, ani důležité (například váš sen napsat knihu).

3.- Zapište si do diáře výše uvedené úkoly, které mají konkrétní datum. Tak budete mít na první pohled přehled o tom, co máte v daný den nebo týden udělat. Pokud jste ještě nenašli diář svých snů, doporučujeme vám vytvořit si svůj vlastní: vybrat si denní nebo týdenní zobrazení, zvolit si vnitřní design, přizpůsobit si obálku fotografií nebo kresbou... všechny možnosti si můžete prohlédnout zde!


4.- Nyní si do zápisníku zapište úkoly, které jsou naléhavé. Můžete si je zapsat do seznamu, abyste je mohli snáze odškrtávat, jakmile je dokončíte. Navíc je můžete psát různými barvami podle stupně jejich naléhavosti nebo místa, kde je musíte vyřídit (jednou barvou ty, které musíte vyřídit v práci, jinou barvou telefonáty...).

5.- Nakonec si na další list sešitu (nebo do jiného sešitu) zapište dva typy úkolů, které vám zbývají: ty důležité a ty, které nejsou ani naléhavé, ani důležité. První z nich nemusí mít datum, ale pokud je musíte provést v určitý den, budete je muset přesunout do programu. Ten bude vaším zápisníkem věcí, které budete pravidelně kontrolovat, abyste si kromě "povinných" věcí našli čas i na jiné typy aktivit, které máte rádi, ale které se nehodí do vašeho každodenního života.

6.- Jakmile máte vše na papíře (a v hlavě jasno), práce nekončí. Musíte pravidelně kontrolovat jednotlivé opory (diář a zápisníky), abyste na nic nezapomněli. Například večer si můžete zkontrolovat agendu, abyste věděli, co musíte udělat následující den, několikrát denně seznam naléhavých věcí a jednou za 3 až 4 dny seznam důležitých věcí.


7.- Vhodnou dobou pro tuto práci je konec roku (abyste 1. ledna začali s pocitem, že máte vše pod kontrolou) nebo konec léta (aby nový školní rok nevyžadoval další úsilí).

Nyní, když jste se přesvědčili, jak můžete zvýšit svou produktivitu (v práci i v osobním životě), stačí tyto tipy uvést do praxe a dát nám vědět, jak se vám osvědčily. Těšíme se na vaše odpovědi!