Naše webové stránky prodávají SPOTŘEBITELŮM A UŽIVATELŮM.
Vše uvedené v těchto podmínkách upravuje náš smluvní vztah a je formulováno zcela transparentně. Pokud Vám některý pojem není jasný a zcela mu nerozumíte, dejte nám to prosím neprodleně vědět, abychom Vám jej mohli rozšířit či vysvětlit tak, abyste mu dokonale porozuměli.
V souladu s čl. 97 Královského legislativního dekretu (RDL) 1/2007 ze dne 16. listopadu o spotřebitelích a uživatelích Vám předkládáme zákonné a povinné informace, které Vám musíme poskytnout před uzavřením smlouvy o prodeji na dálku na našich stránkách. Tyto informace poskytujeme zobrazením produktů na našem webu spolu se specifikacemi a také prostřednictvím informací uvedených v obecných a zvláštních podmínkách v tomto textu.
„Článek 97. Předběžné informace o smlouvách uzavíraných na dálku a smlouvách uzavíraných mimo obchodní prostory.”
1. Dříve než je spotřebitel a uživatel vázán jakoukoli smlouvou uzavíranou na dálku nebo mimo obchodní prostory či odpovídající nabídkou, podnikatel mu jasně a srozumitelně — se zvláštním zřetelem na zranitelné spotřebitele, kterým budou informace poskytovány ve vhodných, přístupných a srozumitelných formátech — poskytne následující informace:
2. Odstavec 1 se použije také na smlouvy o dodávce vody, plynu, elektřiny — nejsou-li baleny k prodeji v určeném objemu nebo množství —, dálkového vytápění a digitálního obsahu neposkytovaného na hmotném nosiči.
3. U veřejných dražeb mohou být informace dle odst. 1 písm. b), c) a d) nahrazeny ekvivalentními údaji dražebníka.
4. Informace dle odst. 1 písm. j), k) a l) lze poskytnout prostřednictvím vzorového dokumentu informací pro spotřebitele o odstoupení stanoveného v části A přílohy I. Podnikatel splní informační povinnosti dle odst. 1 písm. j), k) a l), pokud tyto informace poskytl řádně vyplněné.
5. Informace dle odst. 1 tvoří nedílnou součást smlouvy uzavírané na dálku či mimo obchodní prostory a nemohou být měněny, pokud se strany výslovně nedohodnou jinak. Důkazní břemeno řádného splnění informačních povinností a případně výslovného ujednání o obsahu informací poskytnutých před uzavřením smlouvy nese podnikatel.
6. Nesplní-li podnikatel informační požadavky ohledně dodatečných plateb či jiných nákladů dle odst. 1 písm. e) nebo nákladů na vrácení zboží dle odst. 1 písm. k), spotřebitel není povinen tyto náklady hradit.
7. Informační požadavky stanovené v této kapitole se považují za doplňkové k požadavkům uvedeným v zákoně 17/2009 ze dne 23. listopadu o volném přístupu k činnostem služeb a jejich výkonu a v zákoně 34/2002 ze dne 11. července o službách informační společnosti a elektronickém obchodu.
Bez újmy výše uvedeného, dojde-li k rozporu mezi obecnou či sektorovou úpravou poskytování služeb — včetně služeb informační společnosti a elektronického obchodu — týkající se obsahu nebo způsobu poskytování informací a jakýmkoli ustanovením tohoto zákona, má přednost toto ustanovení; s tím, že sektorové předpisy odvozené z práva Evropské unie mají v jasně vymezených aspektech přednostní použití.
8. Důkazní břemeno ohledně splnění informačních požadavků dle tohoto článku nese podnikatel.”
V přísném souladu s platnými právními požadavky jsme vypracovali následující VŠEOBECNÉ PODMÍNKY A ZVLÁŠTNÍ PODMÍNKY.
Vlastníkem těchto webových stránek je:
Obchodní firma: FOTICOS S.L.
NIF: B50139120
Sídlo: CARRETERA VALENCIA KM. 7,200 50410 - CUARTE DE HUERVA (Zaragoza)
E-mailová adresa: kontaktní formulář na webu.
Ustanovení tohoto dokumentu upravují vztah mezi společností vlastnící web (viz Právní upozornění a Zásady ochrany osobních údajů) a Vámi, kteří získáváte postavení ZÁKAZNÍKA ve chvíli, kdy si vyberete některý z našich produktů, personalizujete jej, vyplníte formulář svými údaji a provedete platbu zvoleným platebním prostředkem. V té chvíli se stáváte ZÁKAZNÍKEM.
Pro uskutečnění nákupu se musíte ZAREGISTROVAT a vytvořit si účet u naší společnosti, což Vám přináší řadu výhod při nákupech. Při dalších nákupech se můžete přihlásit pomocí SVÉHO UŽIVATELSKÉHO JMÉNA a HESLA.
Důležité definice:
UŽIVATEL – Návštěvník, který vstoupí na web, ale neregistruje se; vztahují se na něj pouze zásady Cookies v rozsahu souborů cookie nezbytných pro využití služeb webu. Uživatel může být také ten, kdo žádá o informace, aniž by na webu uskutečnil nákup.
ZÁKAZNÍK – Návštěvník, který vstoupí či navštíví některou ze stránek FOTICOS S.L. a zaregistruje se ve formulářích určených pro uzavření kupní smlouvy přes web, a uvede bankovní údaje k uskutečnění nákupu. Zákazník si může vytvořit účet, který mu přináší rychlejší nákupy a výhody (slevy, nabídky).
ZRANITELNÝ SPOTŘEBITEL: fyzické osoby, které se jednotlivě či kolektivně, z důvodu svých osobních, ekonomických, vzdělávacích či sociálních charakteristik, potřeb či okolností, i kdyby dočasně, sektorově či územně, nacházejí ve zvláštní situaci podřízenosti, bezbrannosti či nedostatečné ochrany, která jim brání uplatňovat svá spotřebitelská práva za rovných podmínek.
PERSONALIZOVANÉ OBJEDNÁVKY A OBJEDNÁVKY NA ZÁKLADĚ FOTOGRAFIÍ – Objednávky s fotografií jsou vyráběny s obrazem, který zašle uživatel, ve stejné poloze, kvalitě, rozlišení a rozměrech. Uživatel odpovídá za to, že obraz(y) zasílané při zadávání objednávky splňují požadavky vhodné pro správnou výrobu. V souvislosti s těmito definicemi byly sepsány tyto podmínky používání a podmínky prodeje prostřednictvím webových stránek, určené pro koncové spotřebitele.
V souladu se zákonem 4/2022 ze dne 25. února sdělujeme, že pokud se považujete za ZRANITELNÉHO SPOTŘEBITELE, informujte nás o tom neprodleně, abychom Vám mohli jakékoli nejasné informace z těchto podmínek rozšířit písemně či telefonicky.
1 - Úvod
Tyto smluvní podmínky byly vypracovány s ohledem na Evropskou směrnici o právech spotřebitelů (2011/83/EU) ze dne 25. října 2011, jakož i směrnici 2002/58/ES o soukromí a elektronickém obchodu, transponované ve Španělsku — první RDL 1/2007 ze dne 16. listopadu o spotřebitelích a uživatelích a jeho následnými novelami a druhá zákonem 34/2002 (LSSI-CE). Upravují vztah mezi spotřebiteli (nakupujícími přes náš web) a naší společností jakožto vlastníkem webu a prodávajícím.
Smlouva, která upravuje náš vztah, je KUPNÍ SMLOUVA UZAVÍRANÁ NA DÁLKU, řízená RDL 1/2007 ze dne 16. listopadu o spotřebitelích a uživatelích.
FOTICOS S.L. může kdykoli a bez předchozího upozornění změnit tyto Všeobecné podmínky zveřejněním uvedených změn na Portálu, aby se s nimi uživatelé mohli vždy seznámit před návštěvou Portálu či nákupem jakéhokoli zboží nabízeného na Portálu. Tím je splněna informační povinnost stanovená právem.
Tato smlouva se řídí španělským právem, zejména zákonem o spotřebitelích a uživatelích, jakož i ostatními právními předpisy týkajícími se spotřebitelů a uživatelů na vnitrostátní i unijní úrovni, které se použijí na otázky, jež nejsou touto smlouvou výslovně upraveny, pokud jde o výklad, platnost a provedení.
Rovněž se bere v úvahu úprava smluvních podmínek a platná směrnice 2002/58/ES o soukromí a elektronickém obchodu, transponovaná ve Španělsku zákonem 34/2002.
Není-li některá otázka upravena, použije se subsidiárně občanský zákoník.
Jazykem obecných smluvních podmínek a rozhodným pro výklad těchto podmínek je ŠPANĚLŠTINA; jakýkoli překlad, v případě nesouladu, se bude řídit španělským zněním.
2 - Základní pravidla používání webu uživateli a zákazníky
Obecně závazně pro uživatele webu pro tyto podmínky — a před zahájením Všeobecných podmínek — se uživatel/kupující zavazuje:
1. Popis produktů a služeb
Všechny produkty prodávané prostřednictvím webu mají soubor společných vlastností a prvků týkajících se kvality a použitých materiálů. U určitých materiálů a v souladu s platnou právní úpravou OZNAČOVÁNÍ VÝROBKŮ uvádíme U KAŽDÉHO PRODUKTU MATERIÁLY A VLASTNOSTI, jakož i doporučení k jejich použití.
2. Personalizace produktů, tisk fotografií na produkty
Objednávky, které uživatelé zadávají prostřednictvím webových stránek, jsou PERSONALIZOVANÉ a ve většině případů vycházejí z fotografií poskytnutých uživatelem, aby mohly být použity na některý z našich produktů.
Kvalita finálního produktu závisí mimo jiné na kvalitě fotografií, které uživatel vkládá do zvoleného návrhu na webu. Zobrazuje se to na obrazovce, která může mít vliv i na kvalitu zobrazení a zejména na barvy, jež technicky může zobrazit.
Web zobrazuje ukázku, jak bude produkt vypadat po aplikaci personalizace uživatele. Kupující musí chápat, že tyto práce se provádějí různými technikami, jako je sublimace, laserový tisk, gravírování a další, a že některé materiály neabsorbují barvu stejným způsobem jako při tisku na fotografický papír nebo ve srovnání s barvou zobrazenou na monitoru.
Naše produkty jsou vyráběny z široké škály materiálů různé povahy: keramika, plast, textilie (polyester, bavlna apod.), dřevo, sklo, plátno atd. Uživatel proto při zadání objednávky přijímá a rozumí tomu, že každý materiál může barvu zobrazovat různě, s odchylkami v odstínu, kontrastu, jasu či intenzitě oproti barvám původní fotografie.
Produkty se navíc mohou v čase mírně měnit v závislosti na externích dodavatelích, změnách materiálů apod.
3. Dostupnost produktů k personalizaci
Produkty uvedené na webových stránkách FOTICOS S.L. jsou k dispozici k prodeji do vyčerpání zásob.
Nabídky budou jako takové označeny a platí po dobu, kdy se zobrazují na Vaší obrazovce. Tyto nabídky mohou být bez předchozího upozornění změněny nebo zrušeny. Uvedené nabídky nelze sčítat.
FOTICOS S.L. není povinna odškodnit uživatele či třetí osoby za následky používání svých produktů, ať už jde o přímé či nepřímé škody, stejně jako o poškození strojů a/nebo materiálů.
Dodávané produkty jsou produkty personalizované, tedy vyrábíme je s použitím návrhu, obrázku nebo fotografie, které jste nám předem zaslali při zadání objednávky. Před kliknutím na POKRAČOVAT Vás žádáme, abyste ověřili, že jste zvolili správný návrh, neboť v tomto okamžiku již nelze objednaný produkt zrušit. Zjistíme-li, že zvolená personalizace může obsahovat chybu nebo chybí některý podstatný prvek, budeme Vás kontaktovat a informovat.
Nemáme-li v okamžiku Vašeho návrhu a personalizace požadovaný produkt skladem, dáme Vám vědět, abyste si mohli zvolit jiný produkt k personalizaci.
4. Ceny a uplatnitelné nabídky
4.1 Konečná cena a provedení platby. Nabídky uplatňované na konečnou cenu.
Cena zobrazená při nákupu je konečná a zahrnuje všechny náležitosti, které musí být uvedeny: příslušné daně i náklady na dopravu na Vaši adresu nebo na adresu, kterou jste uvedli. Stisknutí tlačítka koupě zákazníkem představuje povinnost platby (v souladu s rozsudkem ve věci C-400/22 ze dne 30. května 2024, ECLI:EU:C:2024:436).
Různé typy nabídek a slev uvedené na webu nebo zaslané uživatelům (množstevní slevy, promo kódy apod.) se navzájem nesčítají. Pokud produkt splňuje podmínky pro více druhů slev, uplatní se ta, která je pro uživatele nejvýhodnější.
4.2 Celní poplatky v některých zemích.
Podle čl. 97 odst. 1 písm. e) není možné CELNÍ POPLATKY předem znát či je zahrnout do ceny, neboť závisejí na faktorech, které nelze předvídat. Uvádíme, že nejsou zahrnuty v konečné ceně a jejich úhrada je na straně zákazníka.
4.3 Fakturace Vaší objednávky.
Po provedení platby za Vaši objednávku Vám vystavíme fakturu, která bude zahrnovat všechny položky, za které jste zaplatili, v souladu s platnou legislativou.
Pokud si přejete, aby byla faktura vystavena na obchodní společnost, sdělte nám to a pokud má Vaše firma sídlo v zemi Evropské unie nebo mimo EU, při zadávání objednávky zvolte možnost „chci obdržet fakturu“ a zaškrtněte „jsem firma“.
4.4 Náklady na dopravu.
Náklady na dopravu závisí jak na adrese doručení, tak na objemu Vaší objednávky. K tomu Vám poskytujeme aktualizovanou tabulku na následujícím odkazu, kde můžete zkontrolovat náklady uplatňované do konečné ceny:
https://wanapix.cz/help-center/topic/90
4.5 Dodací lhůty objednávek
Abychom přizpůsobili dodací lhůty Vaší objednávky — a jelikož jde o personalizované zboží — uvádíme na tomto odkazu aktuální informace.
https://wanapix.cz/help-center/topic/90
4.6 Komplikace při doručování nebo nutnost opětovného odeslání.
Naší zásadou je spokojenost zákazníků s nákupy na našich webech. Proto vynakládáme úsilí a od našich logistických partnerů požadujeme odpovídající angažovanost.
Občas se stane, že doručující pracovník nenalezne adresáta na adrese uvedené zákazníkem. V takovém případě zanechá oznámení o pokusu o doručení, aby bylo možné řídit se pokyny pro koordinaci druhého pokusu. Naše dodací lhůty se počítají od pokusu o TOTO PRVNÍ DORUČENÍ.
FOTICOS S.L. neodpovídá za zpoždění při doručení z důvodů mimo naši kontrolu (ztracené zásilky ze strany dopravce, nekorektní praktiky doručovatele, např. nezanechání výzvy nebo nezavolání adresátovi). Neodpovídáme ani za chyby na straně kupujícího: neúplná či chybná adresa, nereagování na výzvu dopravce, nepřítomnost v době doručování atd.
Stručně řečeno, FOTICOS S.L. se zavazuje doručit objednávku na adresu v dohodnutých lhůtách, kdy dojde k prvnímu pokusu o doručení příjemci; nemůžeme však ovlivnit nekorektní praktiky nebo chyby na straně doručovatele či příjemce, jež mohou způsobit, že se doručení nezdaří při prvním či následných pokusech.
NAŠE SPOLEČNOST PO URČITOU DOBU USCHOVÁVÁ VÁŠ PRODUKT V PŘÍPADĚ VRÁCENÍ DO NAŠICH PROSTOR.
Někdy dopravce vrátí do našich prostor objednávky, které nebylo možné doručit, protože příjemce nebyl na uvedené adrese zastižen, případně byla poštovní adresa nesprávná, a nepodařilo se navázat kontakt. V takových případech informujeme uživatele o této situaci, abychom po potvrzení správné adresy zboží znovu odeslali. Neodpoví-li uživatel na naše výzvy, uchováváme zásilku v našich prostorách maximálně DVA (2) měsíce. Po uplynutí této lhůty je zásilka zlikvidována.
5. Právo na odstoupení — Výjimky z práva na odstoupení.
a) Právo na odstoupení (čl. 102 RDL 1/2007 ze dne 16. listopadu)
Spotřebitelé a uživatelé mají právo odstoupit od smlouvy do 14 kalendářních dnů od převzetí objednávky v souladu s právní úpravou spotřebitelů a uživatelů (RDL 1/2007 ze dne 1. dubna a jeho pozdějšími změnami). Ověřte si, zda Vaše objednávka není produktem prodávaným jako personalizovaný pro Vás, neboť jde o výjimku z tohoto práva. Pro jeho uplatnění přikládáme vzor v PŘÍLOZE I těchto podmínek a žádost je třeba zaslat prostřednictvím kontaktního formuláře na webu.
b) Výjimky z práva na odstoupení (čl. 103 RDL 1/2007 ze dne 16. listopadu)
Právo na odstoupení se nevztahuje na smlouvy, které se týkají:
6. Vrácení z důvodu NESOULADU.
Obal produktu je při doručení poškozený.
Žádáme Vás, abyste v případě, že dopravní obal vykazuje viditelné závady, jež lze přičíst nedostatkům v přepravě, tuto skutečnost oznámili doručujícímu pracovníkovi. Zároveň prosíme, abyste tuto skutečnost zaznamenali v systému, který Vám přepravce předloží k ověření identity a vyjádření souhlasu podpisem. Pokud by se na produktu objevila poškození, budeme moci po logistické společnosti požadovat odpovědnost.
Následně Vás prosíme — aniž byste obal otevírali — o pořízení fotografií obalu a jejich zaslání, abychom je mohli předložit logistickému partnerovi. Pokud má produkt vadu přičitatelnou vadné přepravě, budeme moci poskytnout odpovídající důkazy. Všechny fotografie nám prosím zašlete co nejdříve prostřednictvím kontaktního formuláře na webu.
Po analýze poskytnutých informací a fotografií naším týmem Vás budeme informovat, jak produkt vrátit, a jak budeme postupovat (výměna produktu, finanční kompenzace, sleva z ceny nebo vrácení peněz stejnou platební metodou, kterou jste použili při nákupu).
Žádáme Vás o uchování veškerých původních obalů a kompletního obsahu včetně příslušenství, garancí a návodů; jinak si FOTICOS vyhrazuje právo takové vrácení nepřijmout.
Poškození produktu po otevření obalu (údajně vzniklé při přepravě)
Jak bylo uvedeno výše, pokud se po otevření obalu ukáže, že je některý produkt vadný či poškozený, nebo je v takovém stavu, který na vadu ukazuje, pořiďte prosím fotografie obalu, produktu i samotného procesu otevírání. Fotografie prosím zašlete co nejdříve prostřednictvím kontaktního formuláře na webu.
Po analýze informací a fotografií naším týmem Vás budeme informovat, jak produkt vrátit a jak budeme postupovat (výměna, finanční kompenzace, sleva z ceny nebo vrácení peněz stejnou platební metodou).
Uchovejte prosím veškeré původní obaly a jejich kompletní obsah včetně příslušenství, garancí a návodů; jinak si FOTICOS vyhrazuje právo vrácení nepřijmout.
Vrácení z důvodu vady produktu přičitatelné naší společnosti.
FOTICOS usiluje o špičkovou kvalitu a ručí za kvalitu produktů, které vyrábí. Ojediněle se mohou vyskytnout výrobní vady. Domníváte-li se, že Váš produkt má výrobní vadu, kontaktujte nás prosím s číslem Vaší objednávky, jménem a fotografiemi celého produktu. Můžete tak učinit vyplněním kontaktního formuláře.
Produkty poškozené v důsledku nadměrného nebo dlouhodobého používání se za vadné nepovažují. Nepřijímáme reklamace za rozbití nebo ztráty, pokud adresát udělí dopravci svolení zanechat balík ve venkovních prostorách adresy nebo umožní doručení třetím osobám mimo danou adresu.
Chcete-li uplatnit reklamaci z důvodu nesouladu zakoupeného produktu, kontaktujte nás s uvedením čísla objednávky, důvodu a produktu. Můžete tak učinit prostřednictvím kontaktního formuláře na webu.
Protože příčinou může být vada zakoupeného produktu, pořizujte prosím fotografie produktu, a výslovně také poškození, která jste zjistili, a zašlete je prostřednictvím kontaktního formuláře na webu.
Zrušení provedených objednávek
Pokud chcete objednávku zrušit, můžete o to požádat prostřednictvím jakéhokoli z našich kontaktních kanálů. Tato žádost bude přijata za předpokladu, že v okamžiku jejího přijetí produkt nezahájil proces výroby a personalizace (viz jurisdikce vysvětlená v tomto bodě). V případě telefonického kontaktu se žádost považuje za přijatou v okamžiku, kdy zaměstnanec FOTICOS S.L. hovor přijme; v případě e-mailu nebo jiného písemného kontaktu v okamžiku, kdy zaměstnanec zprávu přečte, bez ohledu na čas odeslání.
7. Právní pravidla pro personalizaci produktů. Autorská práva, práva duševního a průmyslového vlastnictví.
Abyste předešli jakékoli své právní odpovědnosti, je třeba dodržovat tato důležitá kritéria pro personalizaci produktů, které dáváme k dispozici. Jelikož personalizaci volíte Vy tím, že do našeho personalizačního systému nahráváte obrázky, a Vy také ověřujete, že je vše v pořádku před výrobou, je nutné si níže uvedené přečíst a porozumět tomu. Základním pravidlem je chápat, že můžete nést odpovědnost za neoprávněné či nesprávné použití fotografií a/nebo obrázků, které mohou být chráněny autorskými právy. Totéž platí pro začlenění log či návrhů, které mohou být předem registrovány a nepatří Vám. Také pro personalizaci textů, které by porušovaly důstojnost osob nebo byly nevhodné či protiprávní. Odpovědnost je Vaše, nikoli společnosti — vlastníka webu.
Proto uvádíme, že:
V souladu s platnou legislativou a při zjištění návrhů, které s ní nejsou v souladu, si vyhrazujeme právo odstranit veškerý nevhodný jazyk a použití názvů značek, které — jak bylo uvedeno — mohou náležet fyzickým či právnickým osobám, a sdělit Vám, že dodaný návrh nelze na zvoleném produktu reprodukovat.
Naše společnost nenese v žádném případě odpovědnost za jakékoli nároky v případě, že dodaný návrh má legitimní práva ve vztahu k právním předpisům o duševním vlastnictví, nebo je předem registrován jako průmyslový vzor či ochranná známka u jakéhokoli veřejného orgánu a jeho vlastník může vznést nárok z titulu neoprávněného užití.
Neodpovídáme ani v případě, že dodaný návrh může být v rozporu se zákonem či porušovat právní předpisy, konkrétně čl. 13 písm. e), f) a g) zákona 20/2003 ze dne 7. července o právní ochraně průmyslového vzoru platného v místě našeho sídla.
Texty mohou být právně postižitelné dle norem trestního zákoníku.
V případě, že bude zjištěna některá z výše popsaných skutečností, oznámíme Vám, že porušujete naši zásadu poskytování služeb, a proto nemůžeme Vaši žádost přijmout.
8. Politika práva přijmout/odmítnout objednávky
FOTICOS S.L. má interní pravidla a politiku práva přijímat objednávky, na jejichž základě si vyhrazujeme právo odmítnout či zrušit objednávky, které s touto politikou nejsou v souladu.
Tato politika spočívá v následujícím:
FOTICOS S.L. si vyhrazuje právo odmítnout a zrušit objednávky, jejichž texty nebo obrázky obsahují: urážky či nevhodný jazyk, urážlivý či diskriminační obsah, obsah podněcující k násilí nebo oslavující násilí, obsah, který může urážet a zraňovat citlivost, obsah porušující práva dítěte nebo poškozující jeho normální vývoj osobnosti, obsah s explicitně sexuálním charakterem nebo obsah, který by mohl poškodit image FOTICOS, S.L.
Objednávka může být odmítnuta nebo zrušena i po doručení potvrzujícího e-mailu kupujícímu a po provedení platby.
V takovém případě FOTICOS S.L. kupujícího o zrušení objednávky vyrozumí a vrátí mu plnou částku, kterou za objednávku zaplatil.
9. Platební metody
9.1 Předběžné informace o bezpečnosti plateb prováděných na našich webových stránkách.
PSD2 je nová evropská směrnice upravující poskytování platebních služeb a elektronické platební transakce. Ve Španělsku byla transponována Královským legislativním nařízením 19/2018. Na našich webech se vztahuje na nákupy hrazené platební kartou, přes Bizum nebo PayPal.
Mezi hlavní cíle PSD2 patří zvýšení on-line bezpečnosti a posílení ochrany proti podvodům u bankovních operací prováděných přes internet.
Mezi hlavní bezpečnostní opatření patří povinné uplatňování Posíleného ověření zákazníka (SCA – Strong Customer Authentication) u všech nákupů v e-commerce od 1. ledna 2021, není-li uplatněna některá z výjimek. Toto posílené ověření vyžaduje dva faktory z: „něco, co uživatel zná“ (např. heslo), „něco, co má“ (např. mobil). Jeden faktor již nestačí; jsou potřeba dva (dvoufaktorové ověření / SCA).
V každém případě u plateb kartou závisí proces bezpečného nákupu na vydávající bance a může spočívat v kódu obdrženém SMS + druhý faktor nebo v ověření prostřednictvím aplikace banky. Informujte se prosím u své banky, abyste byli připraveni před dalšími nákupy.
V bodě č. 8 těchto Podmínek uvádíme několik rad, jak předcházet podvodům u plateb při on-line nákupech, abychom zamezili podvodům při prováděných nákupech.
9.2 Platební metody na našem webu.
Informace o dostupných platebních metodách naleznete na následujícím odkazu.
10. Daně uplatňované na prodeje prostřednictvím tohoto webu
10.1 Země Evropské unie.
Od 1. července 2021 je účinná nová úprava DPH pro on-line prodeje fyzickým osobám mezi zeměmi EU — Královský legislativní dekret 7/2021 ze dne 27. dubna (www.boe.es/eli/es/rdl/2021/04/27/7) — podle něhož je prodávající povinen uplatnit sazbu DPH země určení u prodejů fyzickým osobám.
10.2 Území EU se specifickým zdaněním.
Na území Španělska existují dva případy, kde se uplatňují jiné daně než DPH (Kanárské ostrovy a Ceuta/Melilla). V případě přístavních poplatků a/nebo zvláštních daní, jako je IGIC, budete předem informováni o uplatnění této daně pro uživatele s bydlištěm na Kanárských ostrovech. Potřebujete-li více informací o IGIC na Kanárských ostrovech: www.gobiernodecanarias.org/tributos/.
V autonomních městech Ceuta a Melilla se uplatňuje IPSI (Daň z produkce, služeb a dovozu).
oac.tributosceuta.org/3webc/fichaAsunto.do?simular=1&op=26&asunto_ide=1043
10.3 Jiné země.
V případě prodeje do zemí mimo EU nebude na faktuře uplatněna DPH.
Jak bylo uvedeno, CELNÍ POPLATKY, které je nutné uhradit za zásilku k doručení objednávky na Vaši adresu, jdou k tíži zákazníka; budeme se snažit je uvést v konečné ceně ještě před tím, než kliknete na KOUPIT. Mohou však nastat případy, kdy přesnou výši těchto poplatků předem neznáme a nemůžeme je zahrnout.
11. Zákonná záruka
V souladu s RDL 1/2007 ze dne 16. listopadu mají všechny naše produkty zákonnou záruku uznávanou právní úpravou spotřebitelů a uživatelů. Pokud potřebujete toto právo uplatnit, kontaktujte nás prostřednictvím kontaktního formuláře na webu.
12. Náprava a náhrada škody.
Vysoká kvalita služeb zákazníkům je jednou z priorit FOTICOS S.L., a proto FOTICOS S.L. zaručuje, že produkty a služby budou provedeny v souladu s podmínkami uvedenými v popisu nabídky.
Zároveň se zavazuje nahradit zákazníkovi jakoukoli vadu, která je přímým důsledkem nesprávného poskytnutí služeb, pokud byla způsobena FOTICOS S.L. nebo některým z jejích zaměstnanců.
Rozumějte tedy následujícím pravidlům:
Pokud vada spočívá v poruše či chybě ve výrobě produktu, náprava bude — pokud je to možné — spočívat v opravě nebo výměně vadného produktu. Není-li oprava či výměna možná, bude zákazníkovi nabídnuto technicky a ekonomicky nejvýhodnější řešení. Neuspokojí-li zákazníka tato řešení, má právo od smlouvy odstoupit a vrátit zaplacenou cenu (po předchozím vrácení vadného produktu).
FOTICOS S.L. si vyhrazuje právo přezkoumat vady tvrzené zákazníkem.
FOTICOS S.L. dále neponese odpovědnost za rozdíly v barvě nebo rozlišení mezi originálním obrazem a obrazem na dodaném produktu, způsobené nízkou kvalitou původního grafického souboru. Reklamace založené na estetickém vkusu nejsou odůvodněným důvodem pro vrácení.
13. Změna Všeobecných podmínek
FOTICOS S.L. si vyhrazuje právo měnit Všeobecné podmínky za účelem zlepšení transparentnosti a aktualizace produktů a služeb nabízených prostřednictvím webů společnosti FOTICOS S.L.
Za splnění informační povinnosti se považuje zveřejnění Všeobecných podmínek na webu FOTICOS S.L.
14. Rozhodné právo a příslušnost soudů
Tyto Všeobecné podmínky se vykládají podle práva Španělska.
Jakýkoli spor týkající se výkladu těchto podmínek spadá do výlučné pravomoci španělských soudů.
Je-li kupující konečným spotřebitelem, příslušnost v případě sporu určí zákon a je to příslušnost dle bydliště kupujícího.
15. Subjekt přistoupivší k rozhodčímu řízení ve spotřebitelských věcech
Jako uživatel jednáte s poskytovatelem, který Vám zaručuje možnost řešení neshod prostřednictvím rozhodčího řízení ve spotřebitelských věcech v Aragonii (Španělsko), k němuž je FOTICOS výlučně přistoupen.
Co je systém spotřebitelské arbitráže?
Je to dobrovolná, mimosoudní, rychlá, účinná a ekonomická cesta, která umožňuje snadno řešit neshody mezi dvěma účastníky spotřebitelského vztahu: kupujícím či uživatelem a prodávajícím či poskytovatelem služeb.
Vlastnosti systému spotřebitelské arbitráže:
(Tento formulář vyplňte a odešlete pouze v případě, že chcete uplatnit právo na odstoupení od smlouvy.)
Komu:
Obchodní firma: FOTICOS S.L.
NIF B50139120
Sídlo: CARRETERA VALENCIA KM. 7,200 50410 CUARTE DE HUERVA (ZARAGOZA)
Tímto Vám oznamuji, že chci uplatnit právo na odstoupení od mé smlouvy o KUPNÍ SMLOUVĚ UZAVŘENÉ NA DÁLKU na následující zboží:
Koupeno dne: ________________________________________
Číslo objednávky: ________________________________________
Jméno spotřebitele: ________________________________________
Adresa spotřebitele:
Ulice / č.: _____________________________ ________
PSČ / Obec: ________ ___________________________
Země: ________________________________________
Podpis spotřebitele [pouze pokud je tento formulář oznámen v listinné podobě]
Informace o tom, jak podat stížnost týkající se nákupů uskutečněných v našem podniku, naleznete u vlády Aragonie, neboť naše sídlo je v provincii Zaragoza.
Lze tak učinit také na kterémkoli pracovišti OMIC v místě Vašeho bydliště.
Můžete využít tento odkaz:
www.aragon.es/consumo/reclamaciones/hoja-de-reclamaciones
DOPORUČENÍ SPOLEČNOSTi FOTICOS S.L. K KYBERNETICKÉ BEZPEČNOSTI, ABY BYL INTERNET BEZPEČNÝM MÍSTEM PRO NÁKUPY
Proaktivně se snažíme chránit a vzdělávat naše UŽIVATELE A ZÁKAZNÍKY, abychom ochránili veškerá data našich klientů. V této části Vám poskytneme několik tipů, jak spravovat osobní informace a chránit svá data. Vždy se mohou objevit pokusy získat Vaše údaje za účelem páchání trestné činnosti.
Jako společnost jsme přijali všechna opatření k ochraně dat, která zpracováváme a která Vám náleží. (Viz PRÁVNÍ UPOZORNĚNÍ a ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ). Snažíme se zabránit jakékoli ztrátě dat zaváděním technických a fyzických prostředků, které máme k dispozici.
Osoby tvořící náš tým jsou pravidelně školeny tak, aby splňovaly požadavky na bezpečnost informací, ale chceme, abyste jako zákazníci uměli rozpoznat jakékoli pokusy o podvod při on-line prodeji; proto jsme připravili definice a situace, které mohou při on-line nákupu vzbudit pozornost.
Dále pravidelně revidujeme a informujeme o nových jevech — podvod často předbíhá regulaci. Proto vysvětlujeme některé aspekty zvyšující Vaši bezpečnost.
Kybernetické útoky se snaží krást data z informačních systémů. Nejčastější je phishing: snaží se vydávat za jinou identitu a získat Vaše osobní či bankovní údaje.
Doporučujeme řídit se těmito radami k ochraně Vaší platební karty při platbách v on-line obchodech.
Chraňte svoji identitu a pomozte nám udržovat bezpečí. Uchovávejte svá hesla a osobní údaje v soukromí.
Různorodost hesel je klíčová — nezjednodušujte je ani je nesjednocujte; budou zranitelnější.
PHISHING
Doporučení, jak rozpoznat PHISHING, abychom snížili jakékoli riziko v našem obchodním vztahu:
E-MAILEM
Obdržený e-mail může vzhledem (loga a barvy) připomínat naše, proto je třeba předem ověřit, že jsme jej zaslali my.
Pokud obsah zprávy vyvolává dojem naléhavosti Vaší akce nebo je jazyk špatně formulován, vždy o takové zprávě pochybujte.
Vždy zasíláme z naší domény, proto prosím zkontrolujte, že e-mail byl odeslán z této domény.
Pokud obdržený e-mail žádá o osobní údaje, neprodleně nás informujte a nezadávejte žádné údaje do odkazů, zvláště pokud žádají o platební údaje.
TELEFONICKY
Obchodní hovory zákazníkům uskutečňujeme pouze v případě přísné potřeby; pokud by po Vás někdo požadoval údaje, které jste nám již poskytli, může se jednat o podvodné vydávání se za náš personál — neposkytujte žádné údaje.
Neposkytujte nikdy důvěrné informace: uživatelská jména, hesla či kódy pro potvrzení digitálních operací.
Buďte obezřetní vůči hovorům uskutečňovaným automatickým systémem s přehráváním nahrané nouzové či chybové zprávy týkající se účtu nebo údajů zákazníka.
Máte-li pochybnosti o původu hovoru, neposkytujte žádné osobní údaje a kontaktujte nás prostřednictvím oficiálních kanálů, které máme k dispozici.
Nestahujte ani neinstalujte aplikace nebo programy z odkazů zaslaných instantními zprávami ani nadiktovaných telefonicky. Může to být způsob, jak proniknout do Vašeho systému a vydávat se za Vás k provádění nákupů Vaším jménem.
Podmínky aktualizované v říjnu 2025 a platné od 27. října 2025.